Blog

Gepubliceerd op

maandag 23 januari 2017

Blog | Tip | Social Media

LinkedIn | E-mailmarketing

LinkedIn introduceert een nieuwe lay-out. De desktop versie gaat daarmee veel meer lijken op de mobiele versie. Niet alleen de persoonlijke profielen en de homepage, maar ook de bedrijfsprofielen worden onder handen genomen en zullen worden aangepast aan het uiterlijk van mobiele applicaties. Deze video geeft je alvast een indruk van het nieuwe design.

 

Maar er verandert meer! Zo verdwijnt ook de mogelijkheid van het exporteren van je connecties in een gratis LinkedIn account. Wij adviseren je daarom (nu het nog kan) in actie te komen, omdat je de bijbehorende e-mail adressen wellicht in de toekomst nog voor commerciële doeleinden wenst te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan:

 

Facebook

Je kunt je LinkedIn contacten importeren in Facebook zodat je gericht jouw contacten kunt targetten via Facebook adverteren.

 

E-mailmarketing

Je kunt je LinkedIn contacten importeren in bijvoorbeeld MailChimp en gebruiken om deze contacten gericht via een mailing op de hoogte stellen van een nieuwe blog of een aanbod (uiteraard met een officiële opt-in optie).

 

Ons advies: exporteer je LinkedIn contacten en sla het bestand alvast ergens op in je documenten. Hoe? Heel gemakkelijk. Volg onderstaande 3 stappen;

 

  1. Log in op je LinkedIn profiel, ga naar ‘My Network’ > ‘connections’ en klik op het tandwiel icoon.
  2. Aan de rechterkant kun je bij ‘Advanced Settings’ klikken op ‘Export LinkedIn Connections’.
  3. Kies in het volgende scherm voor “Export to: Microsoft Outlook (.CSV file)” en sla het bestand op.

 

Kom je er onverhoopt niet uit, neem dan contact met ons op. Wij helpen je uiteraard graag!

 

PS. Like jij onze Facebookpagina al?

De vraag is al lang niet meer óf je Social Media in moet zetten, maar hoé je het succesvol en structureel inzet, met interessante content voor jouw doelgroep. Wij zeggen uiteraard volmondig JA tegen Social Media en helpen ondernemers met hun online aanwezigheid. Dat doen we bijvoorbeeld met onze Social Media pakketten, waarbij wij content maken, verzamelen, verrijken en verspreiden. Naast onze reguliere dienstverlening helpen wij de ondernemer graag een stukje op weg met direct toepasbare én gratis tips & tricks.

Snelheid, mobielvriendelijk en beveiliging zijn belangrijke thema’s voor 2017.

Gepubliceerd op

dinsdag 17 januari 2017

Blog | Tip | Website

Google | Ranking | Mobiel

Er zijn veel verschillende factoren die van invloed zijn op de vindbaarheid van je website. In 2017 draait het voor de vindbaarheid steeds meer om de kwaliteit van de content en niet zozeer om de hoeveelheid van nieuwe content; zoals in het verleden. Dus kwaliteit boven kwantiteit! Google is voortdurend bezig om haar zoekmachine verder te optimaliseren en biedt haar gebruikers steeds betere resultaten in het kader van relevantie én kwaliteit. Om een website goed vindbaar te laten zijn, moet de robot van Google je website goed kunnen indexeren. Hiervoor is het van belang dat je website o.a. snel, mobielvriendelijk en veilig is. Je website moet zo gebouwd en geoptimaliseerd zijn dat Google de inhoud begrijpt. Dat helpt enorm om hoger in de zoekresultaten weergegeven te worden. Hieronder behandelen we graag kort 3 belangrijke ranking factoren volgens SQOOP Online Marketing voor 2017!

1. Snelheid wordt issue

Google vindt de laadsnelheid van je website erg belangrijk. Daarom wordt dit een belangrijke ranking factor in 2017. Optimaliseer daarom de laadsnelheid van je website want Google zal in de zoekresultaten alleen webpagina’s naar voren laten komen die snel geladen zijn (of je website weergeven op een veel lagere positie). Vooral mobiele gebruikers vinden het een issue dat een pagina snel wordt weergegeven. En laat dit nu net de belangrijkste gebruikersgroep voor Google zijn. Dus dat punt is snel gemaakt. Check en optimaliseer de snelheid voor mobiele gebruikers, want anders loop je het risico (niet) gezien te zijn!

 

Test hier de laadsnelheid van je website

 

Nieuw: Google introduceert AMP

Google Accelerated Mobile Pages, afgekort AMP, is een nieuwe webstandaard die het laden van mobiele pagina’s extreem versnelt. Wil jij een voorsprong nemen op je concurrent door je website te optimaliseren voor snelheid? Check het AMP platform om een supersnelle mobiele website mogelijk te maken.

2. Mobielvriendelijk nog belangrijker

Anno 2017 zoekt bijna iedereen in Google via een mobiel apparaat. Daarmee is het mobiele internet inmiddels groter dan de desktop. Mobiel internet zal de komende jaren blijven groeien. Daarom richt Google zich steeds meer op mobiel en laat mobielvriendelijkheid nog meer meetellen in de ranking. Om de zoekresultaten in Google bruikbaarder te maken voor alle gebruikers komt Google dit jaar met een livegang van een nieuwe mobile-index: ‘mobile-first’. Daarbij wordt de aparte mobiele index belangrijker dan de desktop index en wordt eerst de mobiele versie van een website gebruikt om pagina’s te ranken. Wanneer je een responsive website hebt, zullen er zich geen problemen voordoen omdat de content op de desktop en mobiel identiek wordt weergegeven. Maar heb je een aparte mobiele website die minder informatie bevat dan je desktop versie, dan kan dit ervoor zorgen dat je website minder goed vindbaar wordt.

 

Test hier of je website mobielvriendelijk is.

 

Is jouw website niet responsive? Wij helpen je graag met het bouwen van een responsive website en het vergroten van je vindbaarheid.

3. Veiligheid (HTTPS) wordt een vereiste

Naast snelheid en mobielvriendelijk wordt ook veiligheid een belangrijke ranking factor dit jaar. Beveiligde websites scoren in de zoekresultaten namelijk beter dan niet-beveiligde websites. Een beveiligde website leidt immers tot een betere online gebruikerservaring. En dat is precies waar het Google om te doen is. Wanneer je website onvoldoende is beveiligd en nog niet op HTTPS draait, is het van belang dit te regelen door een SSL certificaat aan te maken voor je website. Hiermee worden persoonsgegevens die worden verzonden via bijvoorbeeld een contactformulier of online bestelling beveiligd, waardoor er geen misbruik van persoonlijke gegevens kan worden gemaakt.

 

Test hier of je website beveiligd is.

 

Wij maken standaard een SSL certificaat aan voor nieuwe websites en zorgen dat iedere website voldoet aan de vereiste veiligheidseisen.

2017 biedt online volop kansen!

Snelheid, mobielvriendelijk en beveiliging zijn belangrijke thema’s voor 2017. Online succes begint bij een gebruiksvriendelijke website die goed gevonden wordt door Google. Scoort je website onvoldoende op bovenstaande thema’s, dan heeft dat absoluut negatieve invloed op de vindbaarheid. Kom daarom in actie en laat de online kansen in 2017 niet onbenut! Wij kunnen je helpen met het opzetten, beheren en verbeteren van je website. Wij bieden je een snelle, beveiligde website die “responsive” is en bovenal je doelgroep in beroering brengt!

 

Test hier de laadsnelheid en of je website mobielvriendelijk is.

 

Wil jij goed vindbaar zijn en profiteren van de nieuwe online mogelijkheden in 2017? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Naam

E-mailadres

Telefoonnummer

Bericht



Door op Verzenden te klikken ga je akkoord dat jouw gegevens worden gebruikt conform onze Privacyverklaring.

PAGINA’S LIKEN MET EEN BEDRIJFSPAGINA

Gepubliceerd op

woensdag 28 september 2016

Blog | Tip | Social Media

Facebook | Pagina | Liken

Hoe kun je als jouw bedrijfspagina andere pagina’s liken?
Je hebt een bedrijfspagina op Facebook. Wist je dat je ook andere bedrijfspagina’s kunt liken met je eigen bedrijfspagina? Dit is handig als je bijvoorbeeld je leveranciers, klanten of concullega’s wilt volgen. Je kunt ook reageren als jouw bedrijfspagina en zo de zichtbaarheid van je pagina vergroten.

 

Via desktop; het werkt écht heel simpel.

1. Log in op Facebook onder je persoonlijke account
2. Ga naar de pagina die je wilt liken
3. Klik op “…Meer” in de menubalk onder de headerfoto.
4. Klik vervolgens op “Vind dit leuk als je pagina”

vind-dit-leuk-als-je-pagina

5. Als je meerdere pagina’s hebt, kies je hier de pagina waarmee jij de andere bedrijfpagina wilt liken
5. Klik op ‘Verzenden’

 

That’s it!

 

BONUS!

Als je een pagina hebt geliked, zien jouw volgers dit ook in hun tijdslijn terug als update. “Bedrijfspagina X vindt bedrijfspagina Y leuk”. Extra promotie voor jouw bedrijfspagina én de pagina die je liked!

 

PS. Like jij onze Facebookpagina al?

De vraag is al lang niet meer óf je Social Media in moet zetten, maar hoé je het succesvol en structureel inzet, met interessante content voor jouw doelgroep. Wij zeggen uiteraard volmondig JA tegen Social Media en helpen ondernemers met hun online aanwezigheid. Dat doen we bijvoorbeeld met onze Social Media pakketten, waarbij wij content maken, verzamelen, verrijken en verspreiden. Naast onze reguliere dienstverlening helpen wij de ondernemer graag een stukje op weg met direct toepasbare én gratis tips & tricks.

IN 2 MINUTEN MEER ÉCHTE FANS OP JOUW FACEBOOK BEDRIJFSPAGINA.

Gepubliceerd op

woensdag 17 augustus 2016

Blog | Tip | Social Media

Facebook | Fans | Likes

“Hoe krijg ik meer likes op mijn Facebook bedrijfspagina?”
Dat is misschien wel de meest gestelde vraag die wij krijgen. Als je net begonnen bent met je onderneming of je hebt voorheen niet veel tijd in je Facebookpagina gestoken, kan het zijn dat je maar een handjevol vind-ik-leuks hebt. Niet echt motiverend om voor deze paar ‘fans’ tijd (en/of geld) te besteden aan Facebookmarketing.

 

Indien het binnen de mogelijkheden past, is de meest voor de hand liggende oplossing natuurlijk om SQOOP Online Marketing in te schakelen 😉 Voor de do-it-your-self ondernemers leggen wij je graag een manier uit hoe je in 2 minuten meer échte fans op jouw Facebook bedrijfspagina kunt behalen.

 

TIP: Nodig jouw vrienden en familie uit om jouw Facebookpagina te volgen!

Jouw vrienden en familie zijn hoogstwaarschijnlijk wel geïnteresseerd in jouw bedrijf en wat jij in het dagelijks leven doet. De kans is groot dat ze er open voor staan om jouw Facebookpagina een like te geven. Betere ambassadeurs zijn er bijna niet! Door deze likes bouw je een bepaald basisbereik op. Wanneer jouw vrienden uiteindelijk een update liken, komt dat ook weer bij hun netwerk in beeld. Win, win!

 

Het werkt écht heel simpel.
1. Log in op Facebook onder je persoonlijke account
2. Ga naar je bedrijfspagina

3. Klik op “Vrienden uitnodigen om deze pagina leuk te vinden” (op mobiel klik je eerst op de drie puntjes (…) en dan kun je het volgende selecteren:

Screenshot-1

4. Hier klik je naast de vrienden die je wilt uitnodigen op “Uitnodigen”

5. Zij ontvangen een privé melding uit jouw naam met de vraag om jouw pagina te liken

 

That’s it!

Maar we hebben ook nog een bonus tip voor je…

 

Vraag jouw beste vrienden (of familie) om ook hún vrienden uit te nodigen!
Is jouw beste vriend je grootste supporter? Is jouw zus ook megafan van jouw bedrijf?
Vraag of ook zij hun vrienden uitnodigen om jouw pagina te liken!

Dat werkt op dezelfde manier als hierboven omschreven.

 

PS. Like jij onze Facebookpagina al?

De vraag is al lang niet meer óf je Social Media in moet zetten, maar hoé je het succesvol en structureel inzet, met interessante content voor jouw doelgroep. Wij zeggen uiteraard volmondig JA tegen Social Media en helpen ondernemers met hun online aanwezigheid. Dat doen we bijvoorbeeld met onze Social Media pakketten, waarbij wij content maken, verzamelen, verrijken en verspreiden. Naast onze reguliere dienstverlening helpen wij de ondernemer graag een stukje op weg met direct toepasbare én gratis tips & tricks.

Content kletsen onder het genot van een goede kop koffie?